Навіщо знати ROMI
Як рахувати ROMI
Для розрахунку ROMI достатньо знати дві речі:
- AC. Acquisition Cost — кількість грошей, вкладених в залучення нових клієнтів
- GP. Gross Profit — валовий прибуток від цих залучених клієнтів..
Формула ROMI проста:
ROMI = GP ÷ AC − 100%
Наприклад: уявімо, що ми керуємо інтернет-магазином, що залучає нових клієнтів двома способами — рекламою в інстаграмі та контекстною рекламою в гуглі. За $4380 нам вдалося залучити клієнтів з інстаграму, які придбали товарів на $12950, з яких ми заробили $7730 валового прибутку. В свою чергу, на контекстну рекламу ми витратили $7315, залучивши клієнтів, які придбали товарів на $10250, з яких ми заробили $5750 валового прибутку.
Виходить, ROMI реклами в інстаграмі = $7730 ÷ $4380 − 100% = +76.48%.
В свою чергу ROMI контекстної реклами = $5750 ÷ $7315 − 100% = -21.4%.
Тобто, бізнесу варто замислитися до масштабування реклами в інстаграмі, а от до контекстної реклами пригледітися пильніше.
Який ROMI хороший, який ні
Що більше, то краще. Добре, якщо більше 100%.
ROMI = 100% означає, що на кожен вкладений долар, бізнес заробляє 2 долари валового прибутку. Такий спосіб залучення нових клієнтів варто масштабувати.
Коли ROMI = 0%, це означає, що кожен вкладений долар повернувся таким же доларом. Тобто, реклама себе окупила, але бізнес не може розраховувати на повну окупність всіх витрат на підтримку власного функціонування (OpEx).
ROMI < 0% свідчить про те, що рекламні зусилля того не варті, та їх варто скорегувати чи припинити.
Чим ROMI відрізняється від ROI та CLV / CAC
ROI — це повернення від загальних інвестицій в бізнес. В той час як ROMI, це коефіцієнт повернення маркетингових інвестицій. Зазвичай, в пряму рекламу. Зрештою, вони вираховуються за однаковим принципом, однак, ROMI дозволяє придивитися до інвестицій в рекламу більш ретельно.
В свою чергу, коефіцієнт CLV / CAC також відповідає за розрахунок повернення інвестицій в залучення клієнта. Однак, якщо ROMI дивиться на всіх залучених клієнтів, то CLV / CAC — на повернення інвестицій в залучення одного середньостатистичного клієнта.
З чим пов’язаний ROMI
Це самодостатній індикатор, пов’язаний лише з витратами на залучення клієнтів та валовим прибутком, що необхідні для його розрахунку.
Як покращити ROMI
Щоб поліпшити ROMI, потрібно покращувати кожну складову його складових — валового прибутку та витрат на залучення клієнтів:
- Зменшувати витрати на залучення кожного клієнта (CAC). Наприклад, зменшуючи витрати на переходи та покращуючи конверсію.
- Оптимізувати собівартість проданих товарів чи наданих послуг (COGS). Наприклад, зменшуючи комісійні, впроваджуючи автоматизацію та зменшуючи закупівельну вартість.
- Збільшувати середній чек (AOV). Наприклад, збільшуючи ціни, роблячи апселл та кросс-селл.
- Покращувати частотність покупок (APC). Наприклад, запускаючи нові цінні можливості, впроваджуючи програму лояльності та покращуючи підтримку клієнтів.
Переконайтеся, що зрозуміли все як слід
Пройдіть безкоштовний тестВідкриється наш телеграм-бот, де відбудеться вся магія
Хочете розібратися глибше?
Проходьте наш курс
«Юніт-економіка»
для підприємців та менеджерів 💪
Помітили помилку?
Маякніть Яру, будь-ласка 🙏🏻