CAC — Customer Acquisition Cost

💡

Також відомо як:

COCA, Cost of Customer Acquisition, CPA, Cost per Acquisition, Середня вартість залучення клієнта

Скільки грошей витрачає бізнес, щоб залучити одного нового покупця (клієнта).

Навіщо знати CAC

По-перше: допоможе зрозуміти, скільки грошей компанія вкладає в залучення одного середнього клієнта.

По-друге: так можна дізнатися, скільки валового прибутку бізнес має заробляти з одного клієнта упродовж всього часу, щоб лишатися прибутковим.

По-третє, знаючи CAC, можна також розрахувати важливе співвідношення CLV / CAC, що дозволяє зрозуміти наскільки добре спрацьовують інвестиції в залучення клієнтів. Загалом, для певного каналу, сегменту чи когорти.

Наприклад: якщо бізнес залучає клієнтів в середньому за $100, та хоче мати CLV / CAC = 3, це означає, що з одного клієнта йому потрібно заробляти > $300. Що може вплинути на вибір джерел залучення клієнтів.

В шостому практичному завданні нашого курсу «Юніт-економіка» студенти обирають найбільш вигідний канал залучення клієнтів, розрахувавши CLV / CAC для кожного з них.

Як рахувати CAC

CAC можна порахувати двома способами — за допомогою загальних витрат на рекламу, чи за конверсією.

Для розрахунку CAC за допомогою загальних витрат на рекламу, потрібно знати дві речі:

  1. AC. Скільки грошей бізнес вклав в рекламу за певний час.
  2. C. Скільки нових клієнтів бізнес залучив за той же час.

Формула CAC проста:

CAC = AC ÷ C

Як порахувати чи спрогнозувати Customer Acquisition Cost (CAC)
Наприклад: в 2023 році бізнес витрати $704,783 на рекламу, залучивши 2893 клієнти.
Отже, CAC = $704,783 ÷ 2893 = $243.62

Для розрахунку CAC за конверсією потрібно знати дві речі:

  1. CPC. Вартість одного кліку по рекламі.
  2. CR. Конверсія з переходу по рекламі в покупця.

В залежності від типу реклами, інколи замість CPC має бути CPM (вартість 1000 показів реклами) чи CPA (вартість цільової дії).

Однак, що б там не було, принцип розрахунку однаковий — потрібно розділити одиницю на конверсію між клієнтом та переходом, показом чи цільовою дією (в залежності від типу реклами). А потім помножити то все на вартість переходу, тисячі показів чи цільової дії:

CAC = 1 ÷ CR × CPC

Як порахувати чи спрогнозувати Customer Acquisition Cost (CAC)
Наприклад: імовірність того, що людина після переходу по рекламі нашої апки, встановить її, зареєструється, а потім ще й сплатить підписку (CR) — 0.29%. Середня вартість кліку по рекламі (CPC) — 43 центи.
Отже, CAC = 1 ÷ 0.29% × $0.43 = $148.28.

Який CAC хороший, а який ні

Що менший, то краще. Добре, якщо в кілька разів нижче за CLV.

На жаль, не існує одного мірила — все залежить від контексту бізнесу:

  1. Сфери бізнесу (в забудовника ЖК CAC буде більшим за CAC Glovo — люди постійно хочуть їсти, а квартири купляють вкрай рідко)
  2. Рівня цінності товарів та послуг в очах потенційних клієнтів (якщо Spotify запропонує 95% знижку, його CAC буде сильно нижчим, ніж в звичайних обставинах);
  3. Рівня довіри потенційних клієнтів (невідомому стартапу залучати клієнтів складніше за бізнес з файною репутацією).

Чим CAC відрізняється від COCA та AC

CAC та COCA нічим не відрізняються, це синоніми.

AC, в свою чергу, це сумарні витрати на залучення всіх клієнтів. В той час, як CAC — вартість залучення одного середнього клієнта.

З чим пов’язаний CAC

Найчастіше CAC пов’язують з CLV — валовим прибутком, що бізнесу приносить середній клієнт за весь час.

Співвідношення CLV / CAC — священний грааль, навкруги розрахунку якого крутиться більша частина юніт-економіки.

Зрештою, розрахувавши CLV / CAC ви дізнаєтеся рівень окупності інвестицій в залучення одного середнього клієнта, що дозволить зрозуміти — чи варто масштабувати такий бізнес надалі.

Як покращити CAC

Для поліпшення CAC потрібно покращувати всі його складові:

  1. Зменшувати вартість реклами (CPC / CPM / CPA). Наприклад, відмовитися від неефективних каналів, скорегувати тергетинг, чи замінити креативи на більш вдалі.
  2. Збільшувати конверсію з реклами в клієнта (CR). Наприклад, розвіяти раціональні заперечення, краще пояснити вигоди від придбання продукту, чи спростити весь шлях від лендінгу до покупки.

Переконайтеся, що зрозуміли все як слід

Пройдіть безкоштовний тест

Відкриється наш телеграм-бот, де відбудеться вся магія

Хочете розібратися глибше?

Проходьте наш курс
«Юніт-економіка»
для підприємців та менеджерів 💪

Помітили помилку?

Маякніть Яру, будь-ласка 🙏🏻