CPC — Cost per Click

💡

Також відомо як:

PPC, Pay per Click, вартість кліку, оплата за клік

Кількість грошей, яку сплачує рекламодавець за кожен перехід за його рекламним оголошенням чи посиланням.

Навіщо знати CPC

По-перше: знаючи вартість сплати за клік, бізнес має змогу планувати власний бюджет на рекламу, розраховуючи отримати бажаний результат.

По-друге: вартість за клік допоможе обрати рекламні кампанії та креативи, що привертають найбільше уваги серед потенційних клієнтів, хоча це й не гарантує подальші успішні конверсії.

По-третє: CPC може змінюватися з часом, динаміку чого варто відслідковувати для більш точного моделювання юніт-економіки та розрахунку середньої вартості залучення клієнтів.

В шостому практичному завданні курсу «Юніт-економіка» студенти визначають найбільш вдалі рекламні канали, в тому числі використовуючи CPC для розрахунків.

Як рахувати CPC

Розрахувати вартість кліку нескладно, для цього варто знати дві речі:

  1. AC. Загальні витрати на рекламну кампанію чи креатив за певний період часу.
  2. CL. Кількість переходів за тією ж кампанією чи креативом за той же час.

Формула CPC проста:

CPC = AC ÷ CL

Як порахувати чи спрогнозувати Cost per Click (CPC)
Наприклад: минулого місяця ми запустили контекстну рекламу в пошуку Google, витративши на неї $12645, отримавши 27990 переходів.
Виходить, CPC = $12645 ÷ 27990 = $0.45.

Який CPC хороший, а який ні

Що менший, то краще.

На жаль, універсального мірила не існує, все залежить від контексту бізнесу:

  1. Точності таргетингу. Зазвичай, спрямування реклами на більш вузьку аудиторію призводить до удорожчання вартості переходу по ній.
  2. Масовості товару чи послуги. CPC реклами зрозумілих послуг, на кшталт сервісів таксі, буде нижчою за CPC реклами аграрної техніки.
  3. Насиченості конкуренції. Що більше бізнесів рекламують схожі товари чи послуги, то більшим буде CPC кожної з них, оскільки кількість потенційних клієнтів обмежена.

Чим CPC відрізняється від CPA, CPI та CPM

Зрештою, всі ці терміни відповідають за вартість реклами різного типу — при сплаті за переходи про це сигналізує CPC, при цільових діях CPA, установки софта при CPI, а також 1000 показів при CPM.

З чим пов'язаний CPC

Зрештою, CPC та конверсія — дві складових для розрахунку CAC, вартості залучення одного клієнта для рекламних каналів, що працюють за моделлю сплати за переходи.

Що, в свою чергу, означає, що CPC відіграє важливу роль для розрахунку головного індикатора юніт-економіки — CLV / CAC. А значить — може бути одним з важелів впливу з покращення цього індикатора.

Як покращити CPC

Щоб покращити вартість переходу, варто:

  1. Обирати більш вигідні канали залучення нових клієнтів.
  2. Покращити таргетинг. Важливо знайти баланс між вузькими параметрами та достатньо широкою аудиторією, якій можна показати рекламу.
  3. Постійно експериментувати з рекламними креативами. Так можна знайти та масштабувати найбільш привабливі варіанти.
Важливий нюанс: покращення вартості кліку має сенс тільки якщо ефект від цього не канібалізує погіршення подальших конверсій. Отже, зменшення CPC цінно для бізнесу лише коли паралельно з цим покращується CAC.

Переконайтеся, що зрозуміли все як слід

Пройдіть безкоштовний тест

Відкриється наш телеграм-бот, де відбудеться вся магія

Хочете розібратися глибше?

Проходьте наш курс
«Юніт-економіка»
для підприємців та менеджерів 💪

Помітили помилку?

Маякніть Яру, будь-ласка 🙏🏻