GRC — Gross Revenue per Customer

💡

Також відомо як:

Average Revenue per Customer, середній дохід з клієнта, валовий дохід на клієнта

Це весь дохід, що бізнес отримує від середнього клієнта, упродовж всього часу поки той платить за продукти чи послуги.

Навіщо знати GRC

По-перше: середній валовий дохід на клієнта допомагає оцінити ефективність продажів бізнесу.

По-друге: завдяки GRC можна розрахувати CLV, який відіграє вкрай важливу роль в підрахунку головного індикатора юніт-економіки — CLV / CAC.

В восьмому практичному завданні курсу «Юніт-економіка» студенти розраховують GRC на шляху до визначення прибутковості маркетплейсу.

Як рахувати GRC

Існує два головних способи підрахунку — за допомогою загального валового доходу, або за допомогою коефіцієнтів.

Щоб розрахувати GRC, використовуючи валовий дохід, потрібно знати дві речі:

  1. GR. Загальний валовий дохід, що заробив бізнес за певний період часу.
  2. C. Кількість клієнтів, які сплачували в той же період часу.

Формула GRC проста:

GRC = GR ÷ C

Як порахувати чи спрогнозувати Gross Revenue per Customer (GRC)
Наприклад: наш бізнес минулого року заробив $585440, що принесли 1715 клієнтів.
Це означає, що GRC = $585440 ÷ 1715 = $341.36.

В свою чергу, при моделюванні бізнесу, розрахунок GRC роблять через коефіцієнти, а для цього важливо знати:

  1. AOV. Середній чек клієнтів, що сплачували.
  2. APC. Середню кількість сплат від цих клієнтів.

Формула також нескладна:

GRC = AOV × APC

Як порахувати чи спрогнозувати Gross Revenue per Customer (GRC)
Наприклад: минулого року середній клієнт сплатив 2.34 замовлення, кожен з яких в середньому на $145.7.
Відповідно, GRC = $145.7 × 2.34 = $341.36.

Який GRC хороший, а який ні

Що більше грошей приносить бізнесу один клієнт, то краще.

Однак, єдиного мірила не може існувати, все залежить від контексту бізнесу:

  1. Сфери бізнесу (в агенції нерухомості GRC буде значно більшим за GRC кав'ярні).
  2. Рівня цінності товарів та послуг в очах клієнтів (елітний магазин одягу з файною репутацією матиме більший GRC за новий секонд).
  3. Бізнес-моделі (в Spotify GRC відчутно менший за Uber).

Чим GRC відрізняється від CLV та Gross Revenue

В той час, як GRC — це середній дохід з одного клієнта, CLV — валовий прибуток.

Gross Revenue, в свою чергу, покаже загальний дохід з усіх клієнтів.

З чим пов'язаний GRC

Зрештою, GRC — проміжний показник на шляху до розрахунку CLV, та, відповідно, найважливішого індикатора юніт-економіки — CLV / CAC.

В той же час, GRC також може бути як коефіцієнтом для моделювання загального доходу поки неіснуючого бізнесу, так і похідним показником, що розраховується на основі загального доходу вже працюючої компанії.

Як покращити GRC

Щоб поліпшити GRC, потрібно покращувати його складові:

  1. Збільшувати середній чек (AOV). Наприклад: підняти ціни, перевести клієнтів на більш дорогі тарифи, допродати клієнтам додаткові послуги.
  2. Збільшувати частотність покупок (APC / ACL). Наприклад: створити додаткову цінність продукту, впровадити програму лояльності, покращити рівень підтримки.

Переконайтеся, що зрозуміли все як слід

Пройдіть безкоштовний тест

Відкриється наш телеграм-бот, де відбудеться вся магія

Хочете розібратися глибше?

Проходьте наш курс
«Юніт-економіка»
для підприємців та менеджерів 💪

Помітили помилку?

Маякніть Яру, будь-ласка 🙏🏻